Hoe haal je het meeste uit een bootcamp?

Bootcamp Rotterdam

Als je aan een bootcamp meedoet, moet je eerst aan een paar dingen denken. Eén, kom niet meteen ‘s morgens aan. Het is veel comfortabeler en aangenamer om de zomerdagen in te springen en het jezelf gemakkelijk te maken. Wat dat betreft zul je mijn advies opvolgen: Ik ben heel voorzichtig om niet over te brengen dat hij of zij een geweldige tijd zal hebben. Bovendien zal het comfort en de voldoening die je krijgt altijd van secundair belang zijn. Als ik op reis ga, neem ik mijn trainingsschoenen mee zodat ik naar de sportfaciliteit kan gaan wanneer ik maar wil. Van daaruit leg ik gewoon uit dat ik in de sportschool wil trainen en dat ik ook een lekkere maaltijd op prijs zou stellen, want dat zal mijn training vergemakkelijken.

Eenmalig een goede work-out in een sportzaal

Als u eenmaal in de sportzaal bent, krijgt u de kans om op een veilige en aangepaste manier en vaak op te warmen. U moet altijd beginnen met een paar oefeningen, zoals het werk op de loopband, anders speelt u met gewichten, wat alleen al door een misverstand tot blessures kan leiden. U moet opwarmen en dan geleidelijk de spieren trainen die u gaat gebruiken, waarbij u een gevoel krijgt voor het ritme en het tempo dat onmisbaar is voor de oefeningen die u gaat doen. Daarna gaat u over tot de springoefeningen. Je moet beginnen met de FF en times 40 Jump, eerder als je een nieuwkomer bent in de sport. Dit is een test van uw atletische en wetenschappelijke achtergrond. Van hieruit kom je te weten of je geschikt bent voor kunst- of schaatsen.

Hometrainers bij een boootcamp

Daarna maakt u kennis met de hometrainers. Deze vormen een aanvulling op je looptraining, omdat ze bijna precies dezelfde spieren trainen (voor hardlopen heb je beenspieren nodig, voor kunstschaatsen biceps plus kuit, terwijl je voor kunstschaatsen been- en bilspieren nodig hebt). Nu ga je je sprongen oefenen, eenvoud ( ninjitsu dora mono – letterlijk één sprong, kom op!) en inderdaad spring je met heel je hart en voel je de resultaten gedurende een week of twee. Daarna verhoogt u geleidelijk de intensiteit van de sprongen die u doet en voert u de oefeningen van uw keuze uit. Het is het beste dat u iets vindt dat u echt uitdaagt. U zult indruk maken op de trainer en collega schaatsers met uw toewijding en uitvoering.