Voordelen van een Personal Trainer

 

Personal training Den BoschTegenwoordig bieden veel sportscholen en gezondheidscentra in Atlanta verschillende fitnessprogramma’s aan, waaronder aerobics, vechtsporten, tai chi, calisthenics, en andere vormen van fitnessoefeningen. Misschien wel de meest opwindende vorm van fitness activiteit die in deze faciliteiten wordt aangeboden is persoonlijke training door een personal trainer.

In veel fitnessclubs moet je je eerst aanmelden voordat je toegang krijgt tot de fitnessapparatuur. Als u lid bent, kunt u trainen in een trainingsgroep, samen met andere leden. U kunt ook per sessie betalen. Sommige fitnessclubs bieden zelfs een maandelijkse contributie die u vooraf kunt betalen en dan toegang krijgt tot de faciliteit en haar faciliteiten wanneer u maar wilt, zolang de locatie in uw agenda past.

Hier is een aantal belangrijke voordelen die een personal trainer u kan geven:

1. Fysiek zelfvertrouwen. Uw personal trainer zal met u samenwerken om uw kernspieren te ontwikkelen, waardoor u meer zelfvertrouwen krijgt om te bewegen. Uw op deze manier verkregen fitness kan zich ook op andere gebieden gaan manifesteren, waaronder uw spraakvermogen! En uw vertrouwen in uw eigen fitnesscapaciteiten zal u helpen om eventuele hindernissen te overwinnen en kan u er zelfs toe aanzetten om lid te worden van uw droomgezondheidsclub: fysiek of magisch!

2. Fysieke kracht. Uw personal trainer is waarschijnlijk ook een expert in oefeningen om uw spieren op te bouwen. Als u zich hier verder in verdiept, herkent u misschien de term “body frame” uit andere domeinen, zoals voeding en lichaamsbeweging. Door een sterk lichaam te hebben, zult u in staat zijn alle andere taken te volbrengen die uw personal trainer u aanraadt.

3. Mentaal bewustzijn. Of uw doel nu is om ongewenst gewicht te verliezen of een nieuwe carrière te beginnen, personal training helpt u om uw mentale bewustzijn te veranderen. U kunt meer controle krijgen over uw mentale activiteiten, zoals uw dieet en uw zelfpraat.

4. Sociale vaardigheden. Dames, jullie kunnen hiervan profiteren door te leren hoe je beter kunt zijn in de manier waarop je communiceert tijdens het sporten. Als je verlegen bent of een controlefreak in de sportschool, dan kun je meer leren over sociaal bewust zijn terwijl je in de sportschool bent, als andere leden langskomen en je stopt om met ze te praten en ze misschien in gesprek te brengen over hun huidige workout inspanningen.

5. Stressvermindering. Een “drop in” krijgen van uw persoonlijke trainer is zo simpel als een wandeling in de sportschool. Sporten is een van de weinige manieren waarop het menselijk lichaam de stress kan verminderen die zich in het lichaam opbouwt. U kunt een gevoel van opluchting ervaren, endorfine – de feel-good hormonen – kan aanslaan, en u kunt zelfs meer genieten van uw workout als u een verbetering ziet in alle delen van uw leven.

6. Betrokkenheid bij het dagelijks leven. Regelmatig de kans krijgen om fysiek actief te zijn en positieve herinneringen op te halen kan zowel helpen om uw levenskwaliteit te verbeteren als om depressie en andere mentale gezondheidsproblemen die geassocieerd worden met een eenzaam leven, zoals Alzheimer of dementie, te voorkomen.

Bovenal kan een personal trainer u meer bieden dan alleen voordelen voor uw fysieke gezondheid. Hij of zij is waarschijnlijk ook ervaren in het bieden van de volgende mentale voordelen:

1. Verbeterd zelfbeeld. Het hebben van een positief lichaamsbeeld kan u helpen om u goed te voelen over uzelf, en kan u helpen om u comfortabel te voelen over de manier waarop u er van binnen uitziet en zich voelt. Het hebben van “dit” gevoel van een goed zelfbeeld kan u helpen u zekerder te voelen over uw leven, en te leven als meer ergonomisch, gelukkig, en fundamenteel zo comfortabel mogelijk.

2. Zelfvertrouwen. Het hebben van vertrouwen kan helpen u veerkrachtiger en veerkrachtiger te maken wanneer het slechter gaat. Met een positieve houding en geloof, zult u fijn zijn zelfs wanneer de dingen niet altijd gaan uw manier. Onthoud, dat zelfs als het moeilijk wordt, je altijd tegen jezelf kunt zeggen: “Het zal beter worden!”

3. Langetermijngeheugen. Het vermogen om woorden of zinnen op te roepen die over je verleden gaan, is net zo diepgaand en functioneel als elk ander geheugen. Het hebben van een manier om te categoriseren (iver je interesses, prestaties, successen in het leven) komen allemaal van pas wanneer je de vork van een lege kom moet oppakken om de randen glad te strijken van graven die heel diep in je psyche zijn gaan zitten.

4.Focus en focus verbeterd. Het meest cruciale aspect van fysieke (mobiliteit, spiertonus, cardiovasculaire rantsoen), en mentale/emotionele (aanleg, motivatie, doorzettingsvermogen, focus) conditionering, legt de basis voor atletisch succes. Focus is niet alleen het bijwonen van een les over hoe je gewichten moet heffen. Het gaat om het bijwonen van je les met laserscherpe concentratie, en intense, fool-proof intensiteit.

5. Vermindert het risico op lichaamstumoren. Een vaak over het hoofd gezien maar zeer effectieve manier om CNS (Centraal zenuwstelsel) ontsteking te controleren is door cardiovasculaire oefening.